Niemalże każda oferta wysyłana do Klienta jest w formie elektronicznej. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomicznie dobre, ale również wygodne dla Ciebie i Klienta.
Trendy mają to do siebie, że ich panowanie nie trwa wiecznie, a każdy rok obfituje w całkiem nowe i wspaniałe pomysły wykorzystywane na całym Świecie.
Czarna elegancjaCzarny kolor był zawsze postrzegany jako elegancki i ekskluzywny. Wykorzystanie głębokiej czerni przyciąga wzrok, daje wrażenie luksusu, tajemnicy i czegoś jeszcze nieodkrytego. Grafika utrzymana w takiej tonacji będzie mroczna, ale w sposób hipnotyzujący i interesujący. W 2019 roku można spotkać się z połączeniem czerni z czernią, a jedyną różnicą pomiędzy nimi jest tekstura. Jest to ciekawe połączenie szczególnie na produktach, które często bierze się do ręki jak na przykład puszka napoju albo butelka dobrego alkoholu.
Błysk metaluCiekawym stylem graficznym jest wkomponowanie metalu do przeróżnych grafik. Elementy metalowe sprawdzą się zarówno na papierze, jak i na innych tworzywach jak plastik, czy nawet na wielkim formacie. Często poprzez zastosowanie go na różnych powierzchniach powstaje ciekawy efekt łączenia kompletnie różnych faktur i odcieni. Zabieg ten jest często wykorzystywany w kobiecych trendach ostatniego roku. Błysk metalu jest dosyć elastycznym trendem, ponieważ z jednej strony jest odbierany jako coś drogiego i z górnej półki, a z drugiej jako tanią błyskotkę. Tutaj przeważnie łączone jest srebro z szarym i czarnym kolorem, zaś złoto z czarnymi i białymi akcentami oraz z ciepłymi kolorami takimi jak fioletowy, czerwony czy brązowy. Odbiór zależny jest od kontekstu oraz przeznaczenia.
Ręczne malowanieTusz, akwarele i grube pociągnięcia pędzla, takie trochę jakby niedbałe. Ta technika sprawia wrażenie, jakby została stworzona przez artystę buntownika, który poprzez swoje niedbałe kreski stara się manifestować swoją oryginalność. Różnorodność kolorów na jednobarwnym tle daje ogromne możliwości pracy twórczej. Grafika nabiera energii, sprawia wrażenie ruchu oraz sporego ożywienia. Czasem trudny przekaz niosący duży ładunek emocjonalny może zostać stworzony właśnie w ten sposób. Zdjęcie w akwarelach okraszone krótkim, acz treściwym napisem grubym pędzlem może wywołać sporo pozytywnego zamieszania w głowach i skłonić do zapamiętania marki, czy produktu.
GeometrycznieGeometria może się niektórym kojarzyć z nudnym wzorem, który nie ma w sobie nic twórczego. Jednak wykorzystanie powtarzających się elementów geometrycznych daje zaskakujące efekty! Wszystko zaczęło się od artystycznego ruchu popierającego konceptualizm geometryczny, który zaczął działać już w 1986 roku. Wywodzi się on z minimalizmu oraz pop artu ulicznego. Jest to jeden z najbardziej interesujących i twórczych trendów, które obecnie wracają. Dzięki wykorzystaniu różnych kształtów, rozmiarów i kolorów można osiągnąć efekt 3D. Zamykanie wzorów geometrycznych w określonym kształcie lub na odwrót – tworzenie grafiki z przeplatających się kolorowych elementów. Możliwości są tak bardzo nieograniczone, że tą techniką można niemalże wszystko zobrazować oraz przekazać.
Grafika w ruchuW dobie internetu logo musi być czymś więcej niż obrazkiem 2D. Trendem, który zyskuje coraz więcej zwolenników, jest ruszająca się animacja. Dużym plusem grafiki w ruchu jest to, że zwraca na siebie uwagę. Dobrze skomponowana może wzbudzać odpowiednie emocje, które będą pierwszym krokiem w nawiązywaniu więzi pomiędzy firmą a klientem. W marketingu chodzi o to żeby w pozytywny sposób przykuć uwagę potencjalnych klientów, dlatego też animowane logo lub jego części to świetny sposób na to. Ruch to przyszłość w marketingu.
Wszechstronna MarysiaTrendem, który nieustannie się przewija i który budzi czasem skrajne emocje, jest liść marihuany. Tam, gdzie jest ona legalna lub popularna to można ją znaleźć niemalże wszędzie. W krajach, w których marihuana jest w pełni legalna powstały agencje, które specjalizują się w tworzeniu opakowań lub gadżetów z jej wizerunkiem. „Marysia” będąc rośliną wszechstronną, jest wykorzystywana w niemalże każdej gałęzi przemysłu, dlatego istnieje ogromna potrzeba kreatywnych grafików, którzy będą w stanie wciąż znajdować jej nowe odsłony. Niesamowicie dynamiczny trend, który co chwilę zaskakuje nowymi pomysłami!
Wciągająca czcionkopercepcjaJest to jeden z tych trendów, które przyciągają wzrok. Polega on na zabawie z czcionką – jej kolorem, wielkością, orientacją i kształtem. Cała gratka tego trendu polega na zabawie z optyczną percepcją. Osoba wpatrująca się w takie dzieło będzie poświęcała więcej czasu na rozgryzienie jej. Tutaj znowu występuje element ruchu, jednak jest to ruch pozorny wywołany przez złudzenie optyczne. Poprzez odpowiednie ułożenie i zabawę z czcionką można uzyskać wrażenie przestrzeni, kształtu lub nawet portretu. Trend z czcionką daje ogromne możliwości popisu dla grafików i designerów. Każdy, kto wcześniej spotkał się z czcionkopercepcją musi przyznać, że potrafi wciągnąć na dłuższe oglądanie.
Sztuka optycznaNieco zbliżonym trendem do wcześniejszego jest zabawa z optyką na płaskiej powierzchni. Tutaj grafik nie tylko ogranicza się do samej czcionki, ale poprzez ułożenie linii, wzorów geometrycznych oraz innych obiektów tworzy iluzję. Wykorzystanie sztuki optycznej w pracach daje wrażenie, że jest na nich coś, czego w rzeczywistości tam nie ma, np. wypukłości, wklęśnięcia, napisy lub ruszające się obiekty. Całe piękno polega na umiejętnościach grafika i jego wyobraźni. Trend ten jest jednym z tych, które przyciągają wzrok na dłużej. Niektóre z prac wydają się nieco psychodeliczne, ale wykorzystując ten trend można stworzyć ciekawą pracę w klimacie naukowym lub technicznym. Złudzenie optyczne może być wykorzystane jako tylko element z całości.
Kolory zaklęte w prostocieJeden z tych trendów, które poprzez prostotę ukazują niemalże cały sens. W tym trendzie liczą się przede wszystkim stonowane kolory oraz większe przestrzenie, na których się znajdują. Zdecydowanie na większości prac króluje czcionka helvetica! Proste i kolorowe obszary często nie są tylko tłem, a tworzą razem z delikatną grafiką i napisami spójną całość. Prostota przekazu w przypadku tego trendu jest elegancka i nieco retro, które jest teraz modne. Jednak ta prostota nie jest wcale nudna, jest wręcz hipnotyzująca i interesująca, ponieważ wpatrując się w nią, można odkryć wiele „smaczków” ukrytych gdzieś w stonowanych kolorach i prostych czcionkach.
Wczesny LeninTrend, który zadebiutować w latach 20 poprzedniego wieku w Rosji. Polega on na umieszczeniu różnych elementów w jednym miejscu, które tworzą swego rodzaju kolaż. Jest to trend ponadczasowy, ponieważ dzięki zastosowaniu wielu elementów jest on nieograniczony w tworzeniu. Obecnie dzięki zastrzykowi nowoczesności trend wraca do łask w nieco ulepszonej formie. Na początku powstania tego trendu chodziło o odrzucenie jakiejkolwiek logiki oraz ładu. Prace były nie do końca graficznie spójne, ale idealnie oddawały przekaz. Były więc tworem, który jednocześnie przyciągał wzrok, fascynował i jednocześnie zmuszał do myślenia. Kolorystyka stonowana z wrażeniem chaosu geometrycznego ze szczyptą nonsensu. Niesamowicie interesujący trend, który można wykorzystać niemalże wszędzie!
Nowoczesna cerataTrend wykorzystywany głównie w tworzeniu szaty graficznej opakowań. Tło z powtarzającego się wzoru może stanowić bazę pod prostą grafikę, składającą się z liter i logo. Najczęściej trend ten stosuje się w tworzeniu opakowań dla niektórych kosmetyków, akcesoriów typowo kobiecych, alkoholi oraz czekolad. Klient wybierając produkt, może kierować się nie tylko walorami danej rzeczy, ale również identyfikować się ze stylem grafiki opakowania. Styl trendu można porównać do ceraty na babcinym stole – uparcie powtarzający się jeden wzór na przykład kwiecisty lub krata, który codziennie cieszył wzrok i zapraszał do wspólnego jedzenia.
Poruszający się mailE-mail to jeden z najczęściej wybieranych kanałów komunikacji. Codziennie niemalże każdy z nas dostaje ich całe mnóstwo, dlatego też konieczne jest zwiększenie ich zauważalności. Poruszające się elementy w mailu przyciągają i zatrzymują na chwilkę wzrok. Jeżeli animacja jest ciekawa lub związana z zainteresowaniami odbiorcy to większa szansa, że zainteresuje się całą wiadomością. Ożywienie elementów wiadomości cyfrowej stało się zabiegiem powszechnie stosowanym. Dobrze jest wiedzieć jak wykorzystać ten trend, ustalić go jako jeden z elementów wielopoziomowego marketingu firmy.
Wyższy poziom kolażuTrend bardzo nieoczywisty! Jest to połączenie kolażu oraz trendu z 2018 roku, kiedy to łączenie kilku różnych elementów zaczęło być modne. Występująca tu abstrakcja oraz radykalność niektórych elementów mogą wprawić w lekkie oszołomienie. Jednak kiedy obraz zostaje postrzegany jako całość, a nie kilka elementów wszystko zaczyna nabierać sensu. Trend wykorzystywany w branży beauty oraz w magazynach lifestylowych. Niewątpliwie przyciąga wzrok oraz pozwala na ujęcie kilku aspektów w jednym obrazie. Niewątpliwym ojcem tego trendu jest mistrz kolażu – Amon Naamani.
Minimalistyczny wielki przekazTutaj niewątpliwie powiewa stylem aptecznym, czyli minimum grafiki, a maksimum treści. Czarne litery na biały tle...Jednak dzięki ogromnej kreatywności twórców, w tym trendzie można znaleźć nieco interesujących smaczków. Zabawa z czcionką, jej rozmiarem oraz białym polem może dać zaskakujące efekty. Trend jest głównie wykorzystywany na etykietach kosmetyków, suplementów, perfum oraz różnych opakowań. Sporadycznie wykorzystywany jest w druku, jednak zbyt mało tu ruchu, koloru oraz elementów, żeby mógł skutecznie przyciągnąć i zatrzymać wzrok.
Nic nieznaczący numerekDesignerzy uwielbiają tworzyć prace, które są abstrakcyjne, przyciągające wzrok oraz interesujące. Niewątpliwie idealnie pasują do tego wszystkiego cyfry. Często jest to element nic nie znaczący, jednak wyglądający „fajnie” i współtworzący ciekawą pracę. Cyfry można wykorzystać w różny sposób, np. wplatając je w daną konstrukcję lub faktycznie w kreatywny sposób wykorzystać do oznaczenia. Możliwości jest tu całkiem sporo, a trend jest zauważalny w niemalże każdej branży.
Obserwując rynek, można natknąć się na hybrydy powyższych trendów. Obecny rok jest obfitujący w coraz to bardziej zaskakujące i niesamowite pomysły, które w krótkim czasie mogą ewoluować w świetne trendy zmieniające wizerunek całych branż.
Trendy mają to do siebie, że ich panowanie nie trwa wiecznie, a każdy rok obfituje w całkiem nowe i wspaniałe pomysły wykorzystywane na całym Świecie.