Niemalże każda oferta wysyłana do Klienta jest w formie elektronicznej. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomicznie dobre, ale również wygodne dla Ciebie i Klienta.
Wizerunek firmy to jeden z ważniejszych aspektów przyciągania nowych klientów oraz budowania więzi z obecnymi.
Wizerunek firmy to jeden z ważniejszych aspektów przyciągania nowych klientów oraz budowania więzi z obecnymi. Nie trzeba się specjalnie przyglądać, żeby zauważyć, że wszystkie większe marki posiadają swój własny i niepowtarzalny wizerunek. Idealnym przykładem mogą być sieć restauracji fast food McDonald’s oraz napój Coca-Cola. Już nawet najmłodsze dzieci w różnych częściach globu są w stanie bezbłędnie rozpoznać te marki. Oczywiście są to duże korporacje, które działają globalnie, więc czy ma sens tworzyć kompletną identyfikację wizualną dla małej lokalnej firmy? Oczywiście, że TAK!
Mali przedsiębiorcy i ich markiWielu mniejszych przedsiębiorców skupia się głównie na sprzedaży lub wykonywaniu swoich usług, które reklamują na platformach typu Olx czy Facebook. Niestety, ale nie jest to najlepsza metoda na pozyskanie i utrzymanie klienta. Przeważnie mały przedsiębiorca to działalność jednoosobowa, więc wszelkie działania związane z produkcją/sprzedażą/usługami/marketingiem są na barkach jednej osoby, która rzecz jasna będzie skupiała się głównie na produkcie lub usłudze, a wszystko inne zejdzie na dalszy plan. Nie ma tu więc nawet mowy o jakimś skuteczniejszym marketingu, czy chociażby stworzeniu logo. Wbrew pozorom skupianie się tylko i wyłącznie na swojej ofercie nie wychodzi na dobre, ponieważ rynek obecnie jest bardzo dynamiczny i zawsze znajdzie się konkurent, który może podebrać klientów. Tak krótkowzroczne działanie może doprowadzić do upadku działalności. Dzieje się tak, ponieważ większość klientów małych przedsiębiorców bierze się z polecenia. Kiedy zadowolony klient może pokazać komuś stronę internetową, wizytówkę lub chociażby nazwę firmy, to już ten przekaz informacji jest łatwiejszy. W przypadku braku tych elementów zadowolony klient ma problem, żeby przekazać informacje o fachowcu.
Po co tak naprawdę tworzona jest identyfikacja wizualnaTak, jak już na wstępie wspominałam rozpoznawalność danej marki może być ogromna. Za rozpoznawalnością idzie również łatwość w odnajdywaniu firmy lub kontaktu do niej. Klient, który zna nazwę firmy, lub tylko nazwę produktu jest w stanie łatwo ją znaleźć w internecie, o ile ta posiada stronę internetową lub wizytówkę w Googlach. Wystarczy, że pewien pan Adam zauważył u swojego szwagra pięknie zrobioną stolarkę kuchenną, a po dopytaniu dowie się, że zrobił ją stolarz Mariusz Meblowski. Po dotarciu do domu pan Adam wpisuje w Google „Mariusz Meblowski kuchnie” i wyskakuje mu strona szukanego stolarza wraz ze zdjęciami realizacji, danymi kontaktowymi i widełkami cenowymi.
WidocznośćObecny klient szuka w internecie wszystkiego, od sklepu z bielizną po przepis na kurczaka w sosie curry. Nic więc dziwnego, że poszukując dostawcy lub małego producenta również zasięgnie informacji w internecie. Mały przedsiębiorca, który nie posiada strony internetowej, czy nawet wizytówki na Googlach będzie już na wczesnym etapie tracił klientów. Konieczny jest nawet mały, ale charakterystyczny element, który będzie odróżniał „tego” przedsiębiorcę od innych. Przykładem może być przypadek pani Ani, która posiada swoją cukiernię, która wyróżnia się domowymi lodami. Po spadku obrotów pani Ania zainwestowała w logo oraz w szyld promujący domowe lody, stworzyła również wizytówkę w Google i fanpage na Facebooku. Dzięki tym zabiegom jej stali klienci pokazywali swoje zadowolenie poprzez dobre opinie w internecie. Obecnie pani Ania słynie w swojej dzielnicy z lodów wyrabianych w jej cukierni, a obroty znacząco wzrosły.
Jak z minimum wyciągnąć maksimumMały przedsiębiorca działający lokalnie może postawić na konieczne minimum marketingowe, jakim jest strona internetowa oraz wizytówka w wyszukiwarce Google. Pozwoli to na łatwe wyszukanie go przez klientów. Dodatkowo wizytówka w Googlach posiada opcję, która pozwala na wystawienie oceny oraz opinii. Patrząc na przykład pani Ani można małym kosztem skutecznie reklamować firmę i zyskiwać nowych klientów.
Jak widać posiadanie marki nie jest domeną tylko i wyłącznie dużych firm. Odpowiedni wizerunek oraz widoczność w internecie muszą posiadać również drobni przedsiębiorcy. Życie zbyt mocno zakotwiczyło się w internecie, dlatego koniecznością jest posiadanie swojej strony lub chociażby fanpage w mediach społecznościowych!
Wizerunek firmy to jeden z ważniejszych aspektów przyciągania nowych klientów oraz budowania więzi z obecnymi.