Niemalże każda oferta wysyłana do Klienta jest w formie elektronicznej. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomicznie dobre, ale również wygodne dla Ciebie i Klienta.
Częstym przypadkiem jest, kiedy klient poświęci mnóstwo funduszy na pozycjonowanie strony, adwordsy oraz reklamy internetowe, a nie przynosi to zamierzonego efektu.
Internet to obecnie główne źródło informacji, więc poszukując firmy lub konkretnej usługi potencjalny klient pierwsze co zrobi, to odpali wyszukiwarkę internetową.
Firmy, które nam zaufały
Google Analytics – przydatne narzędzie w e-marketingu
Praca w branży e-commerce niejako wymusza na jej pracownikach korzystanie z narzędzi, które pozwalają na uzyskanie niezbędnych danych. Takim narzędziem jest Google Analytics, uruchomiony i udostępniony w listopadzie 2005 przez firmę Google.
Praca w branży e-commerce niejako wymusza na jej pracownikach korzystanie z narzędzi, które pozwalają na uzyskanie niezbędnych danych. Takim narzędziem jest Google Analytics, uruchomiony i udostępniony w listopadzie 2005 przez firmę Google. Służy do analizy statystyk stron internetowych. Jest to darmowe narzędzie, które prezentuje dane w najróżniejszych formach – od gotowych wykresów, aż po rozbudowane raporty. Różnorodność zbieranych danych jest ogromna, a dzięki temu bardziej miarodajna. Program ten jest w całości darmowy. A jego obsługi może się nauczyć niemalże każdy.
Jak działa Google Analitycs to program, który zbiera istotne dane o użytkowniku od momentu jego wejścia na stronę internetową. Program ten nie działa wybiórczo, lecz zapisuje każdy ruch każdej osoby na konkretniej stronie www. Żeby zainstalować program, wystarczy umieścić odpowiedni kod w JavaScript na stronie. Tym zadaniem powinien się zająć programista, który będzie w stanie w prawidłowy sposób je przeprowadzić. Dla osoby niemającej wiedzy z zakresu budowy strony internetowej może to być zadanie nie do wykonania. Lepsze zrozumienie potrzeb klientów Regularne przeglądanie i analizowanie statystyk pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i osób zainteresowanych twoją firmą. Jest to ważne, ponieważ dzięki tym informacjom możesz odpowiednio zoptymalizować swoją ofertę. W kwestii zmian w ofercie lub w budowie strony internetowej lepiej bazować na rzetelnych informacjach niż kierować się swoim gustem lub intuicją, bo to często prowadzi na manowce.
Dynamika zmian zakupowych u klientówOstatnie Covidove schody pokazały, że zmiany w gospodarce mogą być nagłe i bardzo wywrotne. Zmiany takie zmieniają schematy i przyzwyczajenia zakupowe, w takich sytuacjach konieczne jest wykazanie się refleksem biznesowym! Stosując Google Analytics, możliwe jest szybsze przeanalizowania zmian w statystykach strony internetowej, a tym samym wprowadzenie niezbędnych dla przetrwania biznesu korekt.Zmiana w dynamice zakupowej może wiązać się z sezonowością twoich produktów lub usług.
Przykładowe dane, które zbiera Google Analytics:- Z jakiej lokalizacji pochodzą osoby odwiedzające naszą stronę internetową,- Z jakiego programu korzystali poszczególni użytkownicy podczas przeglądania naszej strony,- Ile czasu oraz jak się użytkownicy zachowywali na naszej stronie www, chodzi o to, ile czasu spędzili na podstronach i jak dokładnie wyglądała ich wędrówka.- Jak poszczególne osoby trafiły na naszą witrynę. Chodzi o wyszukiwanie poprzez wyszukiwarki internetowe (Google, Yahoo, Bing) lub wejścia poprzez media społecznościowe. Kilka zwrotów, które pojawiają się w Google AnalyticsKiedy masz już zainstalowany program, pojawi się kilka zwrotów, które powinieneś znać, żeby lepiej interpretować raporty. Oto one:Refferal – są to przejścia z innych stron na naszą poprzez umieszczonego na nich linka.Paid Search – wejście na www poprzez kliknięcie w płatną reklamę w Google AdWords lub w inną sponsorowaną reklamę.Social – czyli po prostu wejścia z portali społecznościowych takich jak Twitter, Instagram, FacebookDirect – to po prostu wejścia bezpośrednie na stronę internetową. Czyli po wpisaniu adresu strony w pasek przeglądarki.Organic Search - są to wejścia na stronę www bezpośrednio z wyszukiwarki internetowej. Zliczają się tutaj tylko i wyłącznie wyszukiwania organiczne, czyli te bezpłatne.
Obserwacja ruchu na stronieJest to jedna z najważniejszych czynności, którą możemy wykonać, mając uruchomiony program Google Analytycs. Natężenie ruchu można monitorować w funkcji „na żywo”, czyli ilu jest użytkowników na stronie oraz ich lokalizację i jak trafili na stronę. Może się to przydać w przypadku, kiedy link do obserwowanej strony został gdzieś zacytowany lub umieszczony i można się spodziewać wzmożonego ruchu.
Analiza ruchu jest narzędziem koniecznym, ponieważ na podstawie danych można dostosować stronę tak, aby była atrakcyjniejsza dla jej użytkowników.
Praca w branży e-commerce niejako wymusza na jej pracownikach korzystanie z narzędzi, które pozwalają na uzyskanie niezbędnych danych. Takim narzędziem jest Google Analytics, uruchomiony i udostępniony w listopadzie 2005 przez firmę Google.