Niemalże każda oferta wysyłana do Klienta jest w formie elektronicznej. Jest to rozwiązanie nie tylko ekonomicznie dobre, ale również wygodne dla Ciebie i Klienta.
Częstym przypadkiem jest, kiedy klient poświęci mnóstwo funduszy na pozycjonowanie strony, adwordsy oraz reklamy internetowe, a nie przynosi to zamierzonego efektu.
Internet to obecnie główne źródło informacji, więc poszukując firmy lub konkretnej usługi potencjalny klient pierwsze co zrobi, to odpali wyszukiwarkę internetową.
Firmy, które nam zaufały
Obecnie internet jest dostępny w niemal każdym zakamarku Europy, większość Europejczyków ma do niego dostęp mobilny.
Obecnie internet jest dostępny w niemal każdym zakamarku Europy, większość Europejczyków ma do niego dostęp mobilny.
Tagi
Adresy
Nagłówki
Obecnie internet jest dostępny w niemal każdym zakamarku Europy, większość Europejczyków ma do niego dostęp mobilny. To wszystko sprawia, że internet jest idealnym nośnikiem reklamy. Więc nic tylko korzystać i się reklamować.
PozycjonowanieJednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie się w internecie jest pozycjonowanie stron internetowych. Jest to usługa, która pozwala na umieszczenie strony www w najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Daje to natychmiastowe efekty w postaci przekierowania potencjalnego klienta na stronę internetową. Pozycjonowanie to wszystkie działania informatyczne na twojej stronie internetowej jak i poza nią, które skutkują wysokim miejscem w listach wyszukiwania Google. Na te działania składa się zarówno optymalizacja strony, czyli dodawanie odpowiedniej treści, oraz pozostawianie linków twojej strony na innych.
sposoby na promocje w internecie
Prowadzenie bloga firmowegoDobrze i systematycznie prowadzony blog może wyróżnić stronę firmową w internecie. Wystarczy, że co kilka dni dodasz artykuł informacyjny lub poradnikowy związany z branżą. Temat zawsze się znajdzie, a dobrze napisany może pomóc w zdobyciu nowych klientów. W artykuły branżowe można łatwo i gładko wplatać swoje produkty lub usługi. Dobrym pomysłem jest również pisać ciekawe teksty w formie sprawozdania z wykonania prac dla danego klienta. Taka forma nie tylko przybliży potencjalnemu klientowi usługi lub produkty, ale również przebieg zlecenia. Blog to swego rodzaju więź pomiędzy firmą, a klientem. Blog, który posiada interesujące oraz eksperckie artykuły staje się w oczach klientów skarbnicą fachowej wiedzy. Taki zabieg sprawia, że czytelnicy postrzegają twoją firmę jako profesjonalną i rzetelną.
SEOBlogi firmowe wykorzystuje się głównie pod SEO. Co to dokładnie jest? Jest to inna forma nazwy pozycjonowania. SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization, co można przetłumaczyć jako pozycjonowanie dla silników wyszukiwarek internetowych. Jest to więc dokładnie to samo co pozycjonowanie.
NewsletterPosiadając bazę klientów wraz z ich adresami mailowymi, można stworzyć newsletter, który będzie ich informował o bieżących sprawach, nowych produktach lub usługach oraz dostarczał życzenia z różnych okazji. Jest to jedna z najstarszych, ale również najskuteczniejszych metod promocji w internecie. Dzięki niemu klient może być na bieżąco z nowymi produktami lub usługami. Osoby odwiedzające stronę internetową można zachęcić poprzez rabaty do zapisania się do newslettera. Na rynku istnieją gotowe systemy newsletterowe, które w znacznym stopniu ułatwiają jego rozsyłanie. W takim systemie można ustawić odpowiedni szablon, treść oraz nawet grupę odbiorców.
Media społecznościoweFacebook, Instagram, Pinterest czy Tweeter to kanały wręcz niesamowitych możliwości na promocję. Duża ilość aktywnych użytkowników, łatwość w dotarciu do swojej grupy odbiorczej oraz w miarę niskie koszty reklamy sprawiają, że warto założyć firmowy profil. Dodatkowym atutem jest to, że można w aktywny sposób porozumiewać się z klientami, reagować na ich sugestie, czy zapytania. Dobrym sposobem jest również tworzenie różnych akcji takich jak konkursy czy losowania. Jest to dodatkowa zachęta dla klientów, by skorzystać z oferty lub zakupić dany produkt. Im więcej pozytywnych działań w mediach społecznościowych, tym pozytywniej firma będzie kojarzona przez daną grupę odbiorców. Profil w mediach społecznościowych musi “żyć”, dlatego też istotna jest stała i systematyczna budowa bazy followersów, czyli osób obserwujących profil. Grono obserwujących można zwiększyć poprzez płatne reklamy na Facebooku. Polega to na tym, że po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, twój post lub fanpage zostaje wyświetlony na tablicach użytkowników, którzy jeszcze go nie polubili. Dzięki efektywnym algorytmom reklama trafia do odpowiednich grup społecznych. Pozwala to na szybkie i dosyć tanie pozyskanie aktywnych followersów.
Google AdwordsJest to system reklamowy, który pozwala na umieszczenie linków sponsorowanych w listach wyszukiwarki. W przypadku tego typu reklamy płaci się za każde kliknięcie użytkownika w link sponsorowany. Dzięki uruchomieniu Adwordsów można spodziewać się zwiększania ilości kliknięć w daną stronę internetową. A jak wiadomo – im więcej wejść, tym więcej potencjalnych klientów. Adwordsy trafiają do milionów ludzi na całym Świecie. Tutaj potrzeba wiedzy dotyczącej wyszukiwarek oraz optymalizacji konfiguracji kampanii reklamowej. Nieoptymalna konfiguracja może doprowadzić tylko do zwiększenia kosztów.
promocja w internecie
Recenzje klientówPozytywne opinie w Google lub na innych stronach branżowych może wzbudzić pozytywne zaufanie wśród potencjalnych klientów. Warto więc utrzymywać dobre relacje z obecnymi klientami. W przypadku negatywnej opinii trzeba zadziałać im szybsza i rzetelniejsza odpowiedź, tym lepiej! Zadowolonych klientów warto prosić (byle nie nachalnie) o wystawienie recenzji. Współpraca w internecieNawiązanie współpracy z innymi firmami, które świadczą powiązane usługi lub sprzedają pasujące do twoich produktów rzeczy to świetny plan. Współpraca wygląda w ten sposób: posiadasz firmę budowlaną, na swojej stronie, fanpage lub innym kanale polecasz swoje usługi na materiałach budowlanych firmy swojego partnera. Oczywiście działa to tylko i wyłącznie wtedy, kiedy partner wybierze taką samą taktykę. Program partnerskiOpcja ta powstała z myślą o firmach, które posiadają już sporą sieć klientów oraz dobrze działającą stronę internetową. Większość takich programów udostępnia swoim partnerom narzędzia, dzięki którym można pozyskiwać oraz lepiej obsługiwać klientów. Działanie programu polega na tym, że klient wchodząc na stronę partnera i dokonując tam zamówienia, zostaje przekierowany za pomocą hiperłączy do sklepu organizatora. Jeżeli klient dokona zakupu, to partner otrzymuje prowizję od jego zamówienia. Porównywarki cenW internecie można w jednym miejscu porównać ceny produktu sprzedawanego w różnych sklepach. Dzięki tak szybkiemu i wygodnemu narzędziu klient w kilka chwil może zdecydować się na zakup w danym sklepie. Wszystkie ceny są na bieżąco aktualizowane, więc klienci mają dostęp do aktualnych informacji o cenach oraz promocjach i wyprzedażach. Katalog branżowyJest to spis firm, obecnie najczęściej w formie elektronicznej. W spisie tym znajdują się podstawowe informacje oraz dane kontaktowe. Katalogi firm można wyróżnić ze względu na region oraz branżę. Obecnie katalogi to nie tylko zwykły spis firm, dzięki nim można dołączyć do różnych programów partnerskich, nawiązać ciekawe znajomości biznesowe, czy dołączyć do zakupów grupowych. Wpis w takim katalogu może znacząco wpłynąć na widoczność firmy w wyszukiwarkach internetowych.
Jak widać sposobów na promocję w internecie jest całkiem sporo. Nie zawsze wiążą się one z poświęceniem nakładów finansowych, jednak żeby odnieść zamierzony efekt trzeba poświęcić sporo czasu. Jak wiadomo nie każdy przedsiębiorca może sobie na to pozwolić, dlatego też zadanie promowania w internecie można zlecić agencji reklamowej. Specjaliści w swojej dziedzinie potrafią stworzyć kreatywną i skuteczną reklamę w internecie.
Obecnie internet jest dostępny w niemal każdym zakamarku Europy, większość Europejczyków ma do niego dostęp mobilny.